Στη σειρά CINE
COMICS, δηλαδή σε κόμικ-προσαρμογές δημοφιλών
κλασικών κινηματο- γραφικών ταινιών της παλιάς χρυσής εποχής –κυρίως από τον επικό
κινηματογράφο– το έβδομο τεύχος είναι η ταινία «Πρίγκιπας Βάλιαντ» του Henry Hathaway (σενάριο Dudley Nicholson, 20th Century, 1954). Στην Ελλάδα είχε προβληθεί έναν χρόνο περίπου
αργότερα με τίτλο «Ο Γενναίος Πρίγκιπας», τίτλο που κρατήσαμε και στην ελληνική
απόδοση του κόμικ.
Ο «Prince
Valiant -Γενναίος Πρίγκιπας» ήταν παραγωγή της
Dell -West
Publishing/ Four colors #567
και είχε κυκλοφορήσει σχεδόν ταυτόχρονα με την πρεμιέρα της ταινίας στις
αμερικανικές αίθουσες (4 Απριλίου 1954 και 1 Ιουνίου αντίστοιχα).
Ο κορμός της ταινίας είναι εμπνευσμένος από κόμικ που είχε
ξεκινήσει την καριέρα του ως ολοσέλιδο συνεχείας στα κυριακάτικα φύλλα των ΗΠΑ
το 1938 και είχε αποκτήσει παγκόσμια δημοτικότητα, αφού σχεδόν αμέσως δικαιώματα
έκδοσής του απέκτησαν εφημερίδες και περιοδικά στις πιο διαδεδομένες ευρωπαϊκές
γλώσσες εκείνη την εποχή. Σεναριογράφος και σχεδιαστής των ιστοριών για τα
επόμενα… 40 χρόνια ήταν ο διάσημος Καναδό-Αμερικανός Hal Foster,
που νωρίτερα είχε υπάρξει ο πρώτος που μετέφερε στα κόμικς και τον «Ταρζάν» του
Μπάρροους. Οι περιπέτειες του πρίγκιπα Βάλιαντ ως Sunday strip Comic συνεχίζουν να κυκλοφορούν έως
σήμερα με νέα επεισόδια από άλλους δημιουργούς που συντηρούν τη saga του νεαρού βίκινγκ στο πνεύμα του Φόστερ.
Η προσαρμογή της ταινίας σε εικονογραφημένο 36σέλιδο
περιοδικό για τεχνικούς λόγους δεν ακολουθεί πιστά τις κινηματογραφικές σεκάνς,
παραλείποντας μερικές από αυτές, καθώς επίσης και μερικούς δευτερεύοντες
χαρακτήρες της ταινίας,
Μολονότι, την εποχή που δημιουργήθηκε το κόμικ από την
ταινία, που ο Φόστερ βρισκόταν στο δημιουργικό του απόγειο, δεν κλήθηκε αυτός να
εικονογραφήσει και την απόδοση, αλλά έγινε από τους Paul S. Newman (σενάριο) και Bob Fujitani (εικονογράφηση) και το αποτέλεσμα φαντάζει λιγότερο εντυπωσιακό στο ντεκόρ, όπου
τα κόμικ σκηνικά του Φόστερ είναι από τα πιο επικά στην ιστορία της
9ης Τέχνης. Αντίθετα, όσο αφορά στην εικονογραφική απόδοση των
χαρακτηριστικών των πρωταγωνιστών η προσπάθεια σωστής απόδοσής τους είναι
τουλάχιστον εμφανής και φιλότιμη και μέσα στο πλαίσιο των προδιαγραφών της
υποσειράς Classic Movies στην οποία εντάσσεται.
Γιώργος Βλάχος
Ιανουάριος 2018
No comments:
Post a Comment